"Preventie is hét ingrediënt voor onbezorgd genieten"

Leestijd 4 minuten

erik pleziervaart

Erik Zuidema versterkt vanaf 2020 het team op de afdeling TVM pleziervaart. “Ik kwam meteen in een warm bad terecht. Een leuk team met enthousiaste collega's. Het woord ‘plezier’ in ‘pleziervaartuigenverzekering’ is het belangrijkste. Plezier hebben in je werk, dat overdragen en terug te krijgen, dat is prachtig en daar haal ik voldoening uit.”    

Preventie is het basisingrediënt 

Booteigenaren kunnen bij Erik terecht met al hun vragen. Of het nou over een pleziervaartuigverzekering gaat, om het onderhoud van een vaartuig of om preventie. Op dit laatste onderwerp focust Erik zich vooral. Want preventie is het belangrijkste ingrediënt voor onbezorgd genieten, en dat is zijn doel: 

“Ik wil klanten ontzorgen, zodat ze kunnen genieten van hun boot.”  

Risico’s beperken om schade te voorkomen 

Door risico’s te beperken kan je op voorhand schade voorkomen. Erik inventariseert in het eerste gesprek al wat de klant weet op het gebied van preventie (en onderhoud). Weet de klant bijvoorbeeld hoe je veilig met je boot het water op gaat? Hoe je je boot vaarklaar maakt? Hoe je brand en ontploffing, schade door extreem weer en inbraak en diefstal voorkomt? Erik ziet het als zijn taak om klanten hiervan op de hoogte te brengen, zodat de alle benodigde maatregelen genomen kunnen worden om risico’s te beperken en schade te voorkomen.     

TIP: check je gasinstallatie!  

“Mensen besteden vaak veel geld aan het onderhoud van hun boot, maar vergeten soms de gasinstallatie te controleren.” Erik spreekt uit ervaring en ziet het té vaak gebeuren bij zijn klanten. Tijdig en preventief onderhoud voorkomt grote ongelukken. Erik zijn advies is heel duidelijk: “Check elk jaar je gasinstallatie en koop de juiste gasslangen en vervang tijdig de juiste gasslangen zodat scheurtjes niet kunnen ontstaan. Bespaar niet op een paar tientjes!”  

Trots op ons team 

“Ik ben trots op ons team, twee maanden nadat ik gestart was bij TVM kwam corona om de hoek kijken. We moesten ineens thuiswerken en veel Nederlanders kochten een boot.” De afdeling pleziervaart had het ongelofelijk druk. “We hebben veel nieuwe klanten binnengehaald en ook bestaande klanten tevreden gehouden. Dat ging niet altijd zonder slag of sloot. Maar we hebben de klus gewoon geklaard.”  

Waar hij nog het meest trots op is, is het feit dat ze de sfeer in het team op orde hebben kunnen houden. “Dit komt omdat we zorg voor elkaar dragen en omdat we verschillende kwaliteiten in ons team hebben. We hebben mensen die heel rustig kunnen blijven, enorm taakgericht, kwaliteitsgericht en klantgericht zijn. Daardoor bleef de klant centraal staan en kunnen we nog steeds de kernwaarden van TVM uitdragen: we zijn betrokken, betrouwbaar, deskundig en ondernemend. Daar kunnen we onszelf absoluut onder scharen.” 

TVM pleziervaart: altijd dichtbij

Meer informatie over ons team, wat we voor je kunnen betekenen en wat je zelf online kunt regelen vind je op de TVM pleziervaart pagina. Heb je vragen of wil je advies? Wij helpen je graag verder: