Overslaan en naar de inhoud gaan

Schade melden? Met Bumper sta je direct in ons systeem

Hielke Merkus is manager frontoffice bij TVM. Organisaties en chauffeurs gebruiken Bumper om schades te registreren en indien verzekerd, te melden bij hun verzekeraar. Schademeldingen kunnen met 3 klikken gemeld worden. En klanten krijgen direct inzicht in al hun schades. Dat scheelt tijd en administratieve rompslomp. Ook voor medewerkers van TVM werkt Bumper. Hielke geeft een update over de recente ontwikkelingen binnen Bumper.

Hielke Merkus is manager frontoffice bij TVM. Organisaties en chauffeurs gebruiken Bumper om schades te registreren en indien verzekerd, te melden bij hun verzekeraar. Schademeldingen kunnen met 3 klikken gemeld worden. En klanten krijgen direct inzicht in al hun schades. Dat scheelt tijd en administratieve rompslomp. Ook voor medewerkers van TVM werkt Bumper. Hielke geeft een update over de recente ontwikkelingen binnen Bumper.

Verschillende manieren om schade te melden

“Vorig jaar ontvingen we nog een schademelding via de fax", begint Hielke zijn verhaal. “Ook ontvangen we nog veel per post en e-mail. Toch gaat onze voorkeur steeds meer uit naar het digitaal melden van schade, zodat we meteen alle informatie bij de hand hebben. Dat kan via Mijn TVM en Bumper. Dat geldt voor onze klanten, maar ook tegenpartijen. De route is net iets anders maar uiteindelijk komt alles bij ons binnen.”

Hielke

Bumper scheelt tijd en werk

“We vinden het belangrijk om zo efficiënt mogelijk te werken. Telefonische meldingen zetten we direct in ons systeem. We vragen telefonisch de benodigde informatie uit. De verwerking duurt even en via de mail gaat daar een dag overheen, waarna we de melding verwerken. Een digitale schademelding via Bumper, waarbij de klant volledig is uitgevraagd, staat direct in ons systeem.”

“Door de logische vragenlijst is het dossier meteen compleet"

“In Bumper zit een logische vragenlijst. Die zorgt ervoor dat klanten de juiste vraag krijgen na een vorig gegeven antwoord. Het dossier is dan meteen compleet. Dat scheelt onze klanten tijd. Een papieren aangifte duurt langer omdat we soms een aantal onderdelen missen in de claim. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een schadeaangifteformulier. Bij de wat grotere transportbedrijven hebben daar twee mensen een dagtaak aan om deze te verzamelen.“

Leesbaarheid en volledigheid

"Als het dossier compleet is, kunnen we ook snel uitkeren. Steeds vaker lukt het ons om dezelfde dag uit te keren. Via Bumper is dat mogelijk. Met een telefonische melding of een schadeformulier lukt dat niet. De schademelding is vaak incompleet of zelfs onleesbaar. Dan nemen we uiteraard contact op met de betrokkenen om het dossier compleet te maken."

Met Bumper kunnen we sneller handelen

We vroegen Hielke of hij de verschillen tussen Bumper en andere kanalen in cijfers kon uitdrukken. “In het verleden is er onderzoek gedaan naar hoeveel extra uitvraag gedaan moest worden na een schademelding. Via Bumper moest bij slechts 17% van de meldingen extra navraag gedaan worden, waar dat percentage via andere kanalen ruim boven de 30% lag. Via Bumper kunnen we sneller handelen. Daar heeft iedereen iets aan.”

"Als het dossier compleet is, kunnen we ook snel uitkeren. Steeds vaker lukt het ons om dezelfde dag uit te keren. Via Bumper is dat mogelijk."

Steeds meer systemen sluiten aan op Bumper

“TVM heeft een breed scala aan klanten, waaronder een groot aantal wagenparken”, gaat Hielke verder;  “Onze klanten gebruiken verschillende systemen zoals Data2Track, Addsecure en Afas, of een combinatie van systemen. In een aantal systemen vind je Bumper terug. Zodat de chauffeur alleen maar op een logo hoeft te drukken als hij schade heeft. De rest gaat bijna vanzelf.  Zo kan hij direct schade in zijn eigen ERP-systeem melden."

Een nieuw voertuigcontrolesysteem

"In de toekomst zal je Bumper ook tegen komen in de bestelwagens van supermarkten. Daar ontwikkelen we nu een voertuigcontrole systeem voor. Omdat er elke dag andere personen in rijden is het belangrijk om te weten wanneer een schade is ontstaan. Als je een auto huurt is dat standaard, in de transport is dat nog niet overal gebruikelijk. Terwijl het best belangrijk is om ook je reis goed voor te bereiden. We zijn nu nog aan het testen. Later dit jaar zullen we het introduceren in de markt”, sluit Hielke zijn verhaal af. 

Wilt u hier meer over weten? Laat het ons dan even weten. Mijn collega’s vertellen u er graag meer over. Klik hier en lees verder.