Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereikbaarheid met Hemelvaart

Op donderdag 9 en vrijdag 10 mei 2024 is het kantoor van TVM gesloten. Heeft u schade, dan kunt u dit online melden via Mijn TVM of Bumper.nl.
Bij spoed of nood zijn wij dag en nacht bereikbaar via TVM Assistance.
Bel dan 0528 29 29 11

De geschiedenis van innovatie binnen TVM

TVM heeft, vaak samen met de klant of vanuit de wens van de klant, diensten en producten ontwikkeld om de klant verder vooruit te kunnen helpen. Hier een selectie. 

  • 1998 - Transvenet. In 1998 werd Transvenet bij een aantal relaties van TVM in gebruik genomen. Hiermee had TVM als eerste verzekeringsmaatschappij een systeem met de mogelijkheid om via internet de actuele verzekeringssituatie te raadplegen, om verzekeringen door te geven en om schades te melden. 

  • In 2007 -  Mijn TVM. De naam Transvenet werd gewijzigd in het huidige Mijn TVM. Ruim 25 jaar verder in de tijd, met veel meer nieuwe mogelijkheden. In essentie hetzelfde: het online klantportaal van TVM. 24 uur per dag en 7 dagen per week hebben klanten direct toegang tot hun eigen beveiligde klantdossier en de meest actuele gegevens. 

  • 2020 - Bumper. TVM maakt het mogelijk dat chauffeurs hun schade via Bumper eenvoudig kunnen melden met hun smartphone. Het traditionele papieren schadeformulier wordt overbodig en er komt een eind aan veel administratieve rompslomp. De digitale schademeldingen geven beter inzicht in gevaarlijke en risicovolle punten. Deze kennis wordt ingezet voor coaching en om schades te voorkomen via de preventie tools ‘Bumper Opleidingen’ en de ‘Bumper Voertuigcontrole’. Lees meer over hoe Bumper bijdraagt aan een lagere schadelast voor transportondernemers en chauffeurs. 

  • 2018 - TVM assistance. Tot 2018 werd samengewerkt met verschillende externe partijen bij acute hulpverlening. Op 1 januari 2018 ging een geheel vernieuwde alarmcentrale van start: TVM assistance. TVM was daarmee de eerste verzekeraar in het beroepsgoederenverkeer met een eigen alarmcentrale. TVM assistance kan 24/7 worden ingeschakeld voor directe hulp. Deskundige medewerkers zetten zich in om de verzekerde weer zo snel mogelijk mobiel te krijgen. TVM assistance is er ook voor berging, repatriëring, diefstal van een voertuig, persoonlijke hulp bij ziekte of ongeval in het buitenland, ladingschade met bederfelijke producten of bij brand aan het bedrijfsgebouw. 

  • 2022: - IT Hub. het IT-innovatieplatform voor bedrijven, studenten, onderzoekers en overheden. Een samenwerkingsverband in Noord-Nederland waar business, kennis, innovatie en talent op het gebied van digitalisering bij elkaar gebracht wordt. De IT Hub is gevestigd in Hoogeveen en heeft als doel om innovatieve ontwikkelingen te versnellen die ervoor zorgen dat overheden, onderwijs, bedrijven, werkenden en werkzoekenden klaar zijn voor de toekomst. 

  • 2022 - TVM solutions, het opleidingscentrum van TVM België. Met de oprichting van dit centrum biedt TVM Belgium nu ook bijkomende preventiediensten aan, waaronder (Code 95) opleidingen en workshops. Met deze stap gaat TVM Belgium verder in het ontzorgen van de klant.  

  • 2022 - De eerste Zero Emissie Verzekering. De overstap naar emissieloos rijden brengt grote uitdagingen met zich mee. Al vanaf 2025 gaan de eerste zero emissie zones van start, en moet de bevoorrading in deze steden aan de nieuwe CO2-eisen voldoen. Deze transitie kan alleen samen gemaakt worden. Als coöperatieve verzekeraar steunt TVM haar klanten in de transitie naar een duurzame toekomst. In oktober 2022 heeft TVM daarom als eerste in de sector een Zero Emissie Verzekering voor vrachtwagens en bestelauto’s geïntroduceerd. Met deze nieuwe verzekering is de klant verzekerd op weg naar minder uitstoot in transport.