Rieks Stroeve neemt afscheid van TVM verzekeringen

woensdag 11 december 2019

Rieks Stroeve (56) neemt om gezondheidsredenen afscheid als lid van de Raad van Bestuur van TVM verzekeringen. De Hoogevener werkte in totaal 31 jaar voor de verzekeraar. Dinsdag was er op het hoofdkantoor van TVM een grote afscheidsreceptie.

Sinds 2001 maakte Stroeve deel uit van de leiding van TVM verzekeringen. Als Chief Operating Officer was hij geruime tijd verantwoordelijk voor de commerciële en verzekeringstechnische activiteiten. De laatste jaren was hij verantwoordelijk voor de activiteiten binnen het Schade- en Dienstenbedrijf van TVM.

Rieks Stroeve was een markante bestuurder die startte bij TVM als commercieel acceptant, maar daarna als onder meer inspecteur en commercieel directeur veel respect opbouwde in de directe contacten met de transportwereld.

CEO Arjan Bos: ,,Rieks was, zoals wij dat hier in huis weleens zeggen, een collega bij wie diesel door de aderen stroomde. Hij sprak de taal van de klanten en wist hoe een coöperatieve verzekeraar als TVM moest inspelen op de sterke veranderingen waarmee zowel verzekeraars als transportsector de afgelopen jaren te maken kregen. Ik vind het dan ook erg jammer dat hij een stapje terug doet, maar begrijp wel dat hij nu vanwege zijn fysieke problemen ervoor kiest om uit de bestuurlijke hectiek te stappen.”

Rieks Stroeve hoopt de komende jaren samen met zijn vrouw Marion regelmatig te verblijven in zijn nieuwe woning in Zuid-Afrika, aan de rand van het wereldberoemde Kruger Park, om daar te genieten van de natuur én om een bijdrage te leveren aan lokale projecten en initiatieven op het gebied van gezondheid, onderwijs en natuurbeheer.

De komende maanden zullen de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen zich buigen over de definitieve opvolging van Rieks Stroeve. Voorlopig blijft Philip Venema op ad interim basis zijn taken waarnemen.

Arjan Bos: ,,Ik zal Rieks gaan missen. Naast een inhoudelijk uitstekende collega, was hij ook een echte TVM-er. Dichtbij de werkvloer en de klanten waarmee hij een persoonlijke band opbouwde. Heel zichtbaar, in- en extern.”