Overslaan en naar de inhoud gaan

Belangrijk bij verkoop of schorsing van uw voertuig

Als uw voertuig niet meer in uw bezit is, of langere tijd niet gebruikt wordt, is het belangrijk dat u dit ook op papier goed regelt. Welke verplichtingen heeft u en welke keuzes? Hieronder leest u meer hoe u er voor kan zorgen dat u geen onnodige kosten maakt en dat uw verzekering goed geregeld is. 

verkoop schorsing voertuig | TVM verzekeringen

Wat moet u doen als u een voertuig niet meer bezit of schorst bij de RDW? 

Verkoopt u uw voertuig of raakt deze onverhoopt total loss door een ongeval? Zorg dan dat u het vrijwaringsbewijs krijgt en zeg uw verzekering bij ons op binnen 7 dagen.  

Ook als u uw voertuig langere tijd niet gebruikt en deze niet meer op de openbare weg staat of rijdt, heeft u de keuze het voertuig bij de RDW te laten schorsen. Vervolgens heeft u de keuze de WA-dekking tijdelijk stop te zetten bij TVM. Dit zorgt ervoor dat u dan geen premie betaalt voor een voertuig dat u niet gebruikt. Zorg dat u weer verzekerd bent, als de schorsing afloopt! 

Snel handelen belangrijk 

Het is belangrijk dat u ons snel informeert na de verkoop van uw voertuig. Doet u dit binnen 7 dagen, dan heeft u recht op het volledige bedrag aan premie dat we kunnen teruggeven. Wacht u langer, dan kan dit invloed hebben op de premie die u terugkrijgt. 

Premie terug bij te late opzegging 

Als u uw verzekering te laat opzegt kunt u in sommige gevallen betaalde premie terugkrijgen van TVM, maar niet altijd volledig. In dat geval kunt u het beste met ons contact opnemen. 

Door op tijd en correct te handelen, voorkomt u problemen en maakt u optimaal gebruik van uw rechten.  

Heeft u vragen of wilt u meer weten

Neem contact op met uw adviesteam. Zij helpen u graag.