Vanaf 1 januari 2018 heeft TVM verzekeringen een eigen alarmcentrale, TVM assistance. Voor spoedeisende hulp kunt u ons dag en nacht bellen: +31 (0)528 29 29 11. U kunt TVM assistance ook bereiken via assistance@tvm.nl.
Dit noodnummer is alleen bestemd voor verzekeringnemers en verzekerden van TVM verzekeringen.
Als u of uw chauffeur de app Trucker op de telefoon heeft, dan kunt u de noodknop in de app ook gebruiken. Uw melding komt dan ook terecht bij TVM assistance.
Wij staan in binnen- en buitenland onder andere voor u klaar om alles te regelen rondom:
Berging.
Repatriëring.
Diefstal van uw voertuig.
Persoonlijke hulp bij ziekte of ongeval in het buitenland.
Brand.
Ladingschade.
Ons doel is om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen en uw bedrijfsactiviteiten door te laten gaan. In uw polisvoorwaarden staat of u op basis van uw verzekeringsdekking ook voor TVM assistance in aanmerking komt.
TVM assistance is 24/7 bereikbaar. Op werkdagen tussen 07.00 en 20.00 uur handelt TVM assistance in Hoogeveen zelf alle hulpverleningsverzoeken rondom de zware berging, de repatriëring van de chauffeur, de diefstal van het voertuig en brand af. Buiten deze tijden (van 20.00 tot 7.00 uur) worden de hulpverleningsverzoeken uitgevoerd door VHD alarmcentrale.
U krijgt eerst de melding dat het gesprek kan worden opgenomen. Het opnemen van de telefoongesprekken vindt plaats om onze hulpverleners beter te kunnen trainen en hiermee de kwaliteit van onze hulpverlening te optimaliseren. Het opnemen van de telefoongesprekken kan ook gebruikt worden voor een eventuele klachtenafhandeling en verificatie van een telefoongesprek.
U ontvangt daarna een keuzemenu. U kunt kiezen uit:
Keuze 1: zware berging, repatriëring van de chauffeur en brand;
Keuze 2: personenauto, bestelauto en overig.
Door het invoeren van uw keuze komt u direct bij de juiste hulpverlener terecht.
We hebben nu één telefoonnummer voor alle spoedeisende hulpverzoeken, TVM assistance +31 (0)528 29 29 11.
En één telefoonnummer voor niet spoedeisende hulpverzoeken, TVM schademeldingsdienst: +31 (0) 528 29 27 00.
Geen veelheid aan telefoonnummers meer, maar slechts twee telefoonnummers die u kunt bellen afhankelijk van de urgentie van uw schadehulpverzoek. TVM assistance meldt de schade aan de juiste afdeling van TVM verzekeringen, u hoeft uw schade niet apart meer te melden als u een beroep op TVM assistance doet.
De telefoonnummers die verdwijnen zijn:
+31 (0) 71 364 18 54 voor de TVM alarmcentrale.
+31 (0) 20 651 51 51 voor het SOS alarmnummer.
+31 (0) 900 72 42 336 voor Hanselman Expertises.
Bovenstaande nummers zijn ondergebracht in TVM assistance of TVM schademeldingsdienst. We willen u vragen om bovenstaande telefoonnummers uit uw administratie en uit uw mobiele telefoon te verwijderen. En de nummers van TVM assistance en TVM schademeldingsdienst toe te voegen. De telefoonnummers voor Belgische en Duitse verzekeringnemers voor hulp bij schade wijzigen niet.
De oude telefoonnummers worden nog een aantal maanden doorgeschakeld naar of TVM assistance of TVM schademeldingsdienst. U krijgt op deze wijze altijd de juiste medewerker aan de lijn die uw schadehulpverzoek in behandeling neemt.
Spoedeisende hulpverlening betekent dat u snel hulp nodig heeft bij schade, bijvoorbeeld er heeft een aanrijding plaatsgevonden en er kan niet meer met de vrachtwagen worden gereden. Uw bedrijfsgebouw ondervindt schade door brand en u moet hierdoor uw bedrijfsactiviteiten staken. Medische hulp is geboden en uw chauffeur kan de reis niet meer zelf voortzetten. Bij spoedeisende schade staat uw bedrijvigheid ‘stil’. U belt TVM assistance +31 (0) 528 29 29 11 bij spoedeisende schade.
Bij niet spoedeisende schade is er schade aan uw vrachtauto, uw bedrijfsgebouw of lading maar hulpinstanties zijn niet direct noodzakelijk. Uw bedrijfsactiviteiten gaan ‘gewoon’ door ondanks de schade. U belt de TVM schademeldingsdienst +31 (0) 528 29 27 00 bij niet spoedeisende schade.
Het verschil in welk nummer u belt bij een schadehulpverzoek zit in de urgentie van de hulpverlening. Heeft u direct hulp nodig of is het inschakelen van hulpinstanties niet direct noodzakelijk? Kunt u uw bedrijfsactiviteiten nog uitvoeren of komt uw bedrijf stil te staan?
Voor directe hulpverlening belt u met TVM assistance (spoedeisende hulp): +31 (0) 528 29 29 11.
Heeft u wel schade maar zijn hulpinstanties niet direct nodig, dan belt u met de TVM schademeldingsdienst (niet spoedeisend): +31 (0) 528 29 27 00.
Nee, met de invoering van onze vernieuwde schademeldingsdienst hoeft dit niet. TVM assistance werkt samen met een 16-tal bergers in Nederland en schakelt, als dit noodzakelijk is, een berger in.
In die gevallen waarin TVM verzekeringen de hulpverlening dekt door een geldige polis en u dus recht heeft op hulpverlening heeft van TVM, geldt dit alleen als u de behandeling en afwikkeling van uw hulpverleningsverzoek aan TVM assistance en de door haar gecontracteerde hulpverleners overlaat.
In het geval u besluit zelf een hulpverlener zoals een berger, buiten TVM om in te schakelen zijn de kosten niet gedekt. Dit betekent dat deze kosten door u zelf worden betaald. Zie hiervoor ook uw polisvoorwaarden.
Als het ongeval of de stranding op een weg heeft plaatsgevonden waar Incident Management op van toepassing is, wordt door de politie of wegbeheerder het Centraal Meldpunt Vrachtautoberging (CMV) ingeschakeld. De Stichting Incident Management Vrachtauto’s (STIMVA, zie ook www.stimva.nl) schakelt dan een door haar gecontracteerde berger in. Deze berger sleept uw vrachtauto naar de afrit of zijn eigen bedrijfsterrein.
Omdat TVM assistance van het CMV een melding ontvangt van een berging, neemt TVM assistance contact met de CMV-berger op en schakelt één van haar eigen gecontracteerde bergers in voor het doortransport naar het door u gewenste (reparatie)adres.
Het is mogelijk dat de CMV-berger tevens een door TVM assistance gecontracteerde berger is. In dat geval zal de CMV-berger ook voor het doortransport zorgen.
In het geval dat TVM verzekeringen in dat betreffende land dekking voor hulpverlening biedt, wordt hiervoor een Nederlandse berger ingeschakeld. Voor de internationale coördinatie van de zware berging heeft TVM assistance twee Nederlandse bergersorganisaties gecontracteerd. De keuze welke berger wordt ingeschakeld is afhankelijk van in welk land het ongeval plaats vindt.
Voor andere voertuigen, zoals personen- en bestelauto’s, wordt gebruik gemaakt van het internationale netwerk van de VHD alarmcentrale.
TVM verzekeringen kijkt voortdurend of ze haar dienstverlening en haar producten kan optimaliseren. Met TVM assistance bieden wij de verzekerde transparantie en een betere directe hulpverlening bij schade. U hoeft niet meer te kiezen uit verschillende alarmnummers. U wordt direct geholpen door een deskundige medewerker. U hoeft uw schade niet apart meer te melden, dit verzorgt TVM assistance ook voor u. Directe hulp en een deskundige afwikkeling. TVM assistance helpt u snel weer op weg!
Uw vragen over TVM assistance kunt u stellen via +31 (0) 528 29 27 00 of per e-mail naar: assistance@tvm.nl. Uiterlijk twee werkdagen na ontvangst van uw e-mail ontvangt u van TVM assistance antwoord op de door u gestelde vragen.
Pechhulp in binnen- en buitenland is voor vrachtauto’s alleen gedekt als u uw vrachtauto volledig casco heeft verzekerd op de transportondernemers vrachtautoverzekering en u de aanvullende dekking ‘pakket plus’ of 'pakket extra’ heeft afgesloten. Op een afgesloten dekking ‘pakket plus’ of 'pakket extra’ moet er sprake zijn dat de vrachtauto door pech niet meer kan rijden, op een weg waar deze niet mag staan en de berging is aangevraagd via het centraal Meldpunt Vrachtauto’s (alleen in Nederland). Vergoed worden de kosten van berging en slepen naar de dichtstbijzijnde veilige plaats en bij pech in Nederland aanvullend ook de kosten van vervoer naar een adres in Nederland.
Nee, pechhulp is niet gedekt. Hierop is één uitzondering: Heeft u een volledig casco-dekking, dan is pechhulp in het buitenland wel verzekerd. Pechhulp voor Nederland moet u altijd zelf regelen.