U betaalt de premie binnen 30 dagen na de notadatum. Dit geldt ook voor een eventueel eigen risico dat wij bij u in rekening brengen. Doet u dit niet? Dan sturen we u een betalingsherinnering.
Betaalt u ook na deze betalingsherinnering niet of niet op tijd?
U heeft dan vanaf de vijftiende dag, gerekend vanaf de datum die op deze betalingsherinnering staat, geen dekking meer voor nieuwe schades.
Wij mogen in dat geval ook de verzekering beëindigen.
Betaalt u alsnog, maar niet op tijd? En hebben wij de verzekering nog niet beëindigd? Dan heeft u weer dekking voor nieuwe schades vanaf de volgende dag nadat wij het geld alsnog hebben ontvangen.
U blijft altijd verplicht om de premie of in rekening gebracht eigen risico te betalen. Als wij een (gerechtelijke) procedure opstarten voor het bedrag dat u moet betalen, dan komen de bijbehorende (incasso) kosten voor uw rekening.
Fijn dat u betaald heeft. Misschien was uw betaling nog niet verwerkt op het moment dat wij de herinnering stuurden. Controleer voor de zekerheid nog of het juiste bedrag inderdaad van uw rekening is afgeschreven. En wilt u ook controleren of de omschrijving en het rekeningnummer juist zijn. Als dat zo is, hoeft u niets te doen.
Gaat het om een ‘laatste betaalherinnering’ en twijfelt u of de betaling goed gegaan is? Dan kunt u bellen met de afdeling Debiteurenbeheer via telefoonnummer 0528 29 25 25. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.15 uur.
Stond er onvoldoende saldo op uw rekening waardoor er niet kon worden geïncasseerd? Dan proberen wij het na ongeveer één week opnieuw.
Als wij ook deze keer niet kunnen afschrijven, ontvangt u een betaalherinnering. In de herinnering staat dat u het openstaande bedrag zelf moet overmaken.
Als u moeite heeft met betalen, is dit vervelend. Gelukkig is dit niet direct een probleem. Soms is op tijd betalen lastig. Dat kan gebeuren. Bel dan met de afdeling Debiteurenbeheer via 0528 29 25 25. Wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing. Misschien moeten we uw verzekering aanpassen, of de manier van betalen veranderen. Bijvoorbeeld door maandelijks te betalen in plaats van per jaar, halfjaar of kwartaal. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.15 uur.
U ontvangt altijd een herinnering als u uw premie niet op tijd betaalt. Dit kan per brief en/of e-mail. Ook kunt u telefonisch benaderd worden.
Na de 1e herinnering krijgt u nog een 2e herinnering. In deze 2e herinnering melden wij u dat u nog 14 dagen de tijd heeft om uw openstaande nota te betalen.
Heeft u na deze 14 dagen nog niet betaald? Dan schorten wij de dekking van uw verzekering op. U bent dan niet verzekerd. U betaalt dan zelf de schade aan bijvoorbeeld uw vrachtauto of boot of de schade die u aan een ander toebrengt. Denk hierbij aan een ongeval dat u veroorzaakt. U moet nog wel steeds de openstaande nota betalen. Als u deze heeft betaald bent u weer verzekerd vanaf het moment dat wij het (volledige) bedrag hebben ontvangen.
Let op!
Wij melden het opschorten van de verzekeringsdekking van een verzekerd voertuig ook aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). U kunt een boete krijgen als u niet verzekerd bent.
Wij schakelen een incassobureau in als u na 3 herinneringen (nog steeds) niet heeft betaald. U betaalt hier extra kosten voor. Deze extra kosten noemen wij incassokosten.
Als u het niet eens bent met de nota, horen wij dat graag per brief of e-mail. De medewerker van de afdeling Debiteurenbeheer gaat dan in overleg met de afdeling die de nota heeft opgesteld. Debiteurenbeheer is bereikbaar per e-mail: debiteuren@tvm.nl of per post: TVM verzekeringen, t.a.v. afdeling Debiteurenbeheer, Postbus 130, 7900 AC Hoogeveen.
Kopieën van nota’s zijn vaak te vinden in Mijn TVM. Kunt u de nota niet vinden, of heeft u nog geen Mijn TVM-account? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Debiteurenbeheer via 0528 29 25 25 of debiteuren@tvm.nl. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.15 uur.