Stappenplan blikschade melden
Wat zijn de stappen die u moet nemen om een blikschade te melden? Hieronder ziet u een overzicht.
Stap 1. Blikschade melden bij TVM
Meld de schade via de TVM schademeldingsdienst: (0528) 29 27 00. Lukt het u niet om direct te bellen? Geen probleem. U heeft 72 uur de tijd om de blikschade te melden. U kunt de schade ook online melden via Mijn TVM of via Bumper.
Direct hulp nodig? Bel TVM assistance
TVM assistance is dag en nacht bereikbaar voor spoedeisende hulpverlening: (0528) 29 29 11.
Heeft u blikschade door een ongeluk?
Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk is gebeurd en wat de schade is. Gebruik hiervoor het Europees Schadeformulier (PDF). Vul de voorkant van het formulier in met de persoon waarmee u het ongeluk had. Heeft u het formulier niet bij u? Schrijf dan een aantal gegevens op van de andere persoon:
- De naam
- Het adres
- Het kenteken
- De verzekeraar van de andere persoon
Onderteken het formulier en laat dit de andere persoon ook doen. Vergeet zelf niet om de achterkant van het formulier in te vullen.
Blikschade melden en het schadeformulier indienen kan op verschillenden manieren
- Schade melden met het schadeformulier via e-mail. Mail het schadeformulier (als de schade nog niet bij ons bekend is) naar smd@tvm.nl
- Schade melden met het schadeformulier via Mijn TVM
- Online schade melden via www.mobielschademelden.nl (bijvoorbeeld via uw smartphone); U hoeft minder vragen te beantwoorden dan via het papieren schadeformulier. Voeg een overzichtsfoto toe. Eén van beide partijen moet een smartphone met mobiel internet bij zich hebben
- Via de post. Stuur het schadeformulier naar TVM verzekeringen, Antwoordnummer 70, 7900 VB in Hoogeveen
Stap 2. Wij regelen de schade
Heeft u blikschade aan uw personenauto of bestelauto? U geeft zelf aan bij welk bedrijf uw auto wordt gerepareerd. Maar wij kunnen dat ook voor u regelen.
Bij schadeherstelbedrijven die TVM voor u uitkiest, bent u verzekerd van kwalitatief en veilig schadeherstel en een goede service. Bovendien hebben wij speciale afspraken gemaakt met deze bedrijven:
- Korting van € 135,- op het eigen risico
- Gratis haal- en brengservice
- Gratis vervangend vervoer tijdens de reparatie, zodat u ook tijdens het herstel mobiel bent
- Vier jaar FOCWA garantie op herstelwerkzaamheden
De facturen gaan rechtstreeks naar TVM, waarbij u alleen het Eigen risico (en bij bedrijven ook de btw) hoeft te betalen aan het herstelbedrijf
We werken samen met Schadegarant. Via de website van Schadegarant vind u een schadeherstelbedrijf of een garage bij u in de buurt die u verder helpt met uw schade
Is uw auto niet meer te maken (total loss)? Dan berekenen we de restwaarde en betalen deze aan u.
Stap 3. Wij informeren u over uw schademelding
We laten u weten wanneer uw auto is gemaakt of wanneer wij u het verzekerde bedrag van uw auto uitbetalen. Heeft u eerder vragen aan ons over de status van uw schademelding? Bel gerust. Het telefoonnummer van de behandelaar staat in de bevestiging die u van ons ontvangt. U kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.15 uur bereiken.
Blikschade melden; welke informatie heeft u nodig?
- Heeft u blikschade door diefstal, inbraak of vandalisme: doe dan altijd aangifte bij de politie en bewaar het bewijs van uw melding
- Zijn er mensen die het ongeluk hebben gezien? Vraag dan ook hun naam, adres en telefoonnummer
- Maak foto’s van de situatie na het ongeluk