Lees hieronder de veelgestelde vragen over de 10 miljoen actie.
Over de actie
De uitbraak van het coronavirus heeft de Nederlandse economie hard geraakt. Dat geldt ook voor de logistiek- en transportsector. Op alle klanten van TVM heeft de coronacrisis in meer of mindere mate impact, afhankelijk van de deelmarkt waarin ze actief zijn.
Als coöperatieve verzekeraar voor Logistiek en Transport ziet TVM dat de overheid veel ondernemers financieel steunt in economisch moeilijke en onzekere tijden. Vanuit onze coöperatieve achtergrond en op basis van een sterke solvabiliteit willen we eveneens een wezenlijke bijdrage leveren aan onze klanten.
Om die reden geeft TVM eenmalig een bedrag van 10 miljoen euro premie terug aan haar Nederlandse zakelijke klanten die actief zijn in logistiek en transport, over weg en water. De klanten van TVM worden de komende periode geïnformeerd over de procedure en de voorwaarden. Samen voor een gezonde toekomst van onze sector.
Voor het aantal vrachtauto-objecten en binnenvaartverzekeringen die WA-verzekerd zijn bij TVM in 2020, ontvangt u als klant een bedrag. Bij de berekening wordt ook rekening gehouden met het schadeverloop en de duur van de relatie. U moet het contract in 2021 wel continueren om het bedrag te kunnen ontvangen. Het definitieve bedrag van de premieteruggave wordt vastgesteld op 2 januari 2021. Het proces voor de uitbetaling wordt daarna bekendgemaakt.
De actie is bestemd voor onze Nederlandse zakelijke klanten die actief zijn in Logistiek en Transport over weg en water, inclusief de klanten die via een tussenpersoon of makelaar verzekeringen bij TVM hebben afgesloten. De voorwaarden voor deelname vindt u hier: voorwaarden teruggave actie 2020(PDF). Door deelname aan deze actie accepteert de deelnemer de actievoorwaarden.
Nee, helaas. De klant moet in 2020 en 2021 (of voor een langere periode) bij TVM klant zijn. In de voorwaarden staat precies uitgelegd aan welke criteria deelnemers moeten voldoen.
Het definitieve bedrag van de premieteruggave is vastgesteld op 2 januari 2021. Deelnemers krijgen in het voorjaar van 2021 een unieke cheque waarop ook het terug te ontvangen bedrag staat vermeld. Door activatie van de cheque op de daarvoor bestemde site wordt het geld na 5 werkdagen overgemaakt. Niet alle relaties hoeven te activeren zoals die met met een contract via een tussenpersoon.
Niet iedereen krijgt de cheque in april. Als u recht heeft op een teruggave dan ontvangt u een cheque met toelichting, deze kunt u per post ontvangen, maar uw accountmanager kan er ook voor kiezen om het u persoonlijk te overhandigen.
Het definitieve bedrag staat op de cheque die u persoonlijk ontvangt. De toekenning en de hoogte van het bedrag worden onder andere vastgesteld aan de hand van de soort en het aantal verzekeringen die de deelnemer in 2020 en 2021 (of voor een nog langere periode) bij TVM heeft afgesloten. Andere aspecten die meewegen zijn het aantal verzekerde objecten, de omvang van de (netto) betaalde premie, het schadeverleden van de deelnemer, opzeggingen door de deelnemer en de duur dat de deelnemer al bij TVM verzekerd/klant is en zal blijven.
Deelnemers krijgen in het voorjaar van 2021 een unieke cheque waarop ook het terug te ontvangen bedrag staat vermeld. Door activatie van de cheque op www.tvm.nl/gezondetoekomst wordt het geld na 5 werkdagen overgemaakt. Niet alle relaties hoeven te activeren zoals die met met een contract via een tussenpersoon. Niet iedereen krijgt de cheque in april. Als u recht heeft op een teruggave dan ontvangt u een cheque met toelichting, deze kunt u per post ontvangen, maar uw accountmanager kan er ook voor kiezen om het u persoonlijk te overhandigen.
U logt in via www.tvm.nl/gezondetoekomst . Uw inlogcode is uw relatienummer, het wachtwoord vindt u in onze brief.
Neem dan contact met ons op. Uw contactpersoon vindt u onze brief. U ontvangt dan opnieuw een brief met een nieuwe inlogcode van ons.
Dit is mogelijk. U heeft 3 pogingen om het juiste relatienummer in combinatie met inlogcode in te voeren. Wanneer dit niet goed gaat blokkeert het systeem automatisch. Dit doen wij om veiligheidsredenen. Na 48 uur is het weer mogelijk om met dezelfde gegevens in te loggen.
Neem dan contact met ons op. De gegevens hiervoor vindt u in onze brief. We passen het nummer aan, zodat het geld op de juiste rekening wordt overgemaakt. Na aanpassing van het rekeningnummer ontvangt u opnieuw een brief met een nieuwe inlogcode van ons.
Na verzilvering van uw cheque ontvangt u na 5 werkdagen het toegekende bedrag op het afgesproken IBAN.
Op dit e-mailadres ontvangt u de bevestiging. Het e-mailadres gebruiken we niet voor andere doeleinden. Wanneer de teruggave periode is afgelopen verwijderen wij al deze gegevens.
Heeft u nog een andere vraag? Neemt u dan vooral contact met ons. Dit is mogelijk via uw contactpersoon. De gegevens hiervan staat in onze brief.