Reactietermijnen

Wat u van ons mag verwachten, reactietermijnen en onze bereikbaarheid.

Telefonische bereikbaarheid TVM klantenservice

  • Maandag tot en met vrijdag: van 8.00 uur tot 17.15 uur op +31 (0)528 29 22 92
  • 80% van de bellers heeft binnen 30 seconden een antwoord
  • Als dat niet lukt: maximaal 5 minuten wachten voordat u een inhoudsdeskundige spreekt
  • U kunt ook terwijl u wacht uw telefoonnummer achterlaten en dan bellen wij u terug
  • Terugbelverzoek: zelf bepalen wanneer wij u terugbellen

TVM assistance

TVM schademeldingsdienst

E-mail

  • Binnen 10 dagen heeft u een reactie op uw mail
  • Wij streven ernaar u binnen een dag een antwoord te geven
  • Als het langer duurt: binnen 10 dagen duidelijkheid wanneer we een antwoord hebben

Mijn TVM

  • Mijn TVM: altijd inzicht in uw documenten en verzekeringszaken en wijzigingen doorvoeren, nieuwe voertuigen aanmelden

Meer contact met TVM

  • Persoonlijke afspraak: als u persoonlijk advies nodig heeft van een accountmanager
  • Post: wij verzenden onze post met de 48-uursservice van PostNL

Klachten

  • Klachten: als u niet tevreden bent over onze dienstverlening

Acceptatie nieuwe verzekeringen en wijzigingen op bestaande verzekeringen

  • U ontvangt binnen 10 dagen een reactie zodra wij alle benodigde gegevens hebben ontvangen. We streven ernaar om u binnen 2 dagen een antwoord te geven
  • Als het niet lukt om binnen 10 dagen te reageren, dan laten we u weten wanneer we uw verzoek voor een nieuwe verzekering of een wijziging hebben beoordeeld
  • Bij een acceptatieverzoek voor meerdere voertuigen of een geheel bedrijf krijgt u meestal acceptatie onder voorbehoud van een akkoord. De tijd die daarvoor nodig is, wordt meestal overbrugd met een voorlopige dekking
  • Om uw vraag of acceptatie te kunnen behandelen hebben we soms meer gegevens nodig. Denk aan informatie over uw bedrijf, uw werknemers of uw (werk)materieel
  • Voor acceptatie voor de Ondernemers-AOV is soms een medische keuring nodig

Ontvangen van verzekeringsdocumenten

  • Binnen 10 dagen na het afsluiten of aanpassen van een verzekering ontvangt u een polis
  • Gaat de verzekering op een later tijdstip in, dan ontvangt u de polis voordat de verzekering ingaat
  • U ontvangt een groene kaart bij de polis voor motorrijtuigenverzekering waarvoor een groene kaart (een internationaal verzekeringsbewijs) moet worden afgegeven

Schadebehandeling en verzekeringsuitkering

  • TVM schademeldingsdienst: bij een schademelding, of rechtshulpverzoek neemt u contact op met de TVM schademeldingsdienst
  • Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging dat de melding is ontvangen en hoe het verdere verloop van de schadeafwikkeling is
  • E-mails of post over een gemelde schade waarop een reactie gewenst is, behandelen wij binnen 10 werkdagen. Dit geldt ook voor een transportschade of, een schade in het buitenland die u meldt bij TVM schademeldingsdienst.
  • Als wij over alle gegevens beschikken die nodig zijn om een uitkering te doen, dan ontvangt u binnen 10 werkdagen de desbetreffende uitkering

Ziekmelden van medewerkers

  • Uw medewerkers meldt u ziek via Mijn TVM bij TVM verzuimmanagement
  • De uitkering voor de module Ziekteverzuim van MedewerkerTotaal Pakket is één keer per maand

Schademeldingen via TVM intermediair

  • Schademeldingen voor verzekeringen gesloten via TVM intermediair worden gemeld bij TVM intermediair
  • TVM intermediair zorgt dan voor aanmelding van de schade bij de betrokken verzekeringsmaatschappij of wikkelt de schade zelf af binnen de daarvoor vastgestelde richtlijnen van de maatschappij