Hoe benadert u een betrokkene?

Een bloemetje, kaartje, telefoontje, bezoekje… doet wonderen!

Ook is het goed als de betreffende chauffeur dat persoonlijk doet, als hij daartoe in staat is. Een bloemetje, kaartje, telefoontje, bezoekje… doet wonderen!

Schakel een verantwoordelijke in

De drempel kan voor de chauffeur te hoog zijn om contact op te nemen, hij is tenslotte emotioneel betrokken. Kies daarom iemand binnen uw bedrijf met goede sociale vaardigheden en inlevingsvermogen die uw chauffeurs hierin begeleidt.

Kaartje, mail… wat doet u?

Schrijf een kaartje bij een bos bloemen, of stuur een ansichtkaart. Wilt u meer schrijven, kies dan voor een brief. Als het echt niet anders kan, stuur dan een mail. Benader de betrokkene niet via social media, u bent tenslotte niet ‘social’ met de ander.

Tekst schrijven lastig?

De chauffeur en de verantwoordelijke bepalen samen wat het beste is: een bloemetje, een belletje. Valt de keuze op een kaartje of een brief, probeer dan zelf een tekst te schrijven. Lukt dat niet, dan staan hier voorbeeldteksten.

Geen juridische gevolgen

Het kan zijn dat uw chauffeur de behoefte heeft excuses aan te bieden aan de andere betrokkene, en dat ook doet. U hoeft zich geen zorgen te maken dat dit juridische gevolgen heeft. De verzekeraar handelt de vraag naar aansprakelijkheid af, dat staat hier helemaal los van.