Reactietermijnen

Hieronder vindt u een overzicht van alle verschillende reactietermijnen van TVM verzekeringen.

Vragen aan TVM

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van ’s morgens 8.00 uur tot ’s middags 17.15 uur op ons hoofdkantoor telefonisch bereikbaar. U krijgt dan een telefoniste of een van onze andere medewerkers aan de lijn. De meeste vragen kunnen onze medewerkers zelf telefonisch beantwoorden. Uw wachttijd beperken wij tot een minimum, u zult bij ons nooit langer dan vijf minuten in de wacht staan. Deze vijf minuten geldt vanaf het moment dat de telefoon hoorbaar voor u overgaat, tot het moment dat u contact heeft met een ter zake kundige medewerker. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat TVM 80% van de telefoontjes binnen 30 seconden beantwoordt. U kunt uw vraag natuurlijk ook schriftelijk stellen of bij de klantenservice een terugbelverzoek achterlaten..

Stuurt u ons een e-mail dan reageren wij binnen tien werkdagen. Dit geldt voor zowel de algemene e-mail adressen als wel voor de persoonlijke e-mail adressen. Via onze contactpagina kunt u onze algemene e-mail adressen vinden. Daar staat ook het alarmnummer vermeld waarop wij buiten kantooruren bereikbaar zijn. Mochten wij niet binnen tien werkdagen inhoudelijk kunnen reageren op uw e-mail dan nemen wij contact met u op om aan te geven wanneer we een antwoord op uw vraag hebben.

Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen

Als u vragen aan ons hebt die wij niet onmiddellijk kunnen beantwoorden, dan reageren wij binnen tien werkdagen. Lukt het ons niet om binnen die termijn te reageren, dan nemen wij contact met u op om aan te geven wanneer we een antwoord op uw vraag hebben.

Om uw vraag correct te kunnen behandelen kan het voorkomen dat we meer gegevens van bijvoorbeeld u, uw bedrijf, uw werknemers of uw (werk)materieel nodig hebben.

Voor de TVM Transport AOV moet u soms worden gekeurd. Als u hier klikt, kunt u lezen hoe dat in zijn werk gaat.

Sommige verzekeringen of verzekeringspakketten lenen zich niet voor een telefonische of schriftelijke reactie. In dat geval zal uw rayon- of accountmanager u binnen tien werkdagen bellen om een afspraak met u maken.

De acceptatie van nieuwe verzekeringen en wijzigingen op bestaande verzekeringen

Als wij alle gegevens die nodig zijn om een verzekering te accepteren hebben ontvangen, dan reageren wij binnen tien werkdagen. Lukt het ons niet om binnen die termijn te reageren, dan nemen wij contact met u op om aan te geven wanneer we uw verzoek voor een nieuwe verzekering of een wijziging hebben beoordeeld. Betreft het een acceptatieverzoek voor meerdere voertuigen of een geheel bedrijf dan vindt in veel gevallen acceptatie onder voorbehoud van een akkoord van de acceptatiecommissie van TVM plaats. De tijd die daarvoor nodig is, wordt meestal overbrugd met een voorlopige dekking.

Het verstrekken van verzekeringsdocumenten

Wordt een verzekering gesloten of aangepast, dan ontvangt u van ons na tien werkdagen een polis. Gaat de verzekering op een later tijdstip in, dan ontvangt u de polis voordat de verzekering ingaat. Betreft het een motorrijtuigenverzekering waarvoor een groene kaart (een internationaal verzekeringsbewijs) moet worden afgegeven, dan ontvangt u bij uw polis ook een groene kaart.

Postverzending

TVM verzekeringen maakt voor verzending van poststukken gebruik van de 48-uursservice van PostNL. Uiteraard kunt u als klant van TVM op ieder moment uw verzekeringszaken raadplegen via MijnTVM.

Klachten

Heeft u een klacht? Als u hier klikt dan wordt u doorgeleid naar de pagina waar wordt uitgelegd hoe TVM klachten behandelt.

Schadebehandeling en verzekeringsuitkering

Bij een schademelding, of rechtshulpverzoek neemt u contact op met de Schademeldingsdienst. Binnen een week ontvangt u van ons een bevestiging dat de melding is ontvangen en hoe het verdere verloop van de schadeafwikkeling is. E-mails of post inzake een gemelde schade waarop een reactie gewenst is, behandelen wij binnen tien werkdagen. Dit geldt ook voor een transportschade of, een schade in het buitenland die u meldt bij de Schademeldingsdienst. Als wij over alle gegevens beschikken die nodig zijn om aan u als relatie een uitkering te doen, dan ontvangt u binnen tien werkdagen desbetreffende uitkering.

Uw medewerkers meldt u ziek via Mijn TVM bij TVM verzuimmanagement. De uitkering voor de module Ziekteverzuim van MedewerkerTotaal geschiedt één keer per maand.

Schademeldingen voor verzekeringen gesloten via TVM intermediair of TVM volmachten worden gemeld bij TVM intermediair. TVM intermediair zorgt dan voor aanmelding van de schade bij de betrokken verzekeringsmaatschappij of wikkelt de schade zelf af, binnen de daarvoor vastgestelde richtlijnen van de maatschappij.

TVM verzekeringen gebruikt cookies o.a. om de website te analyseren en te verbeteren en om ervoor te zorgen dat wij voor u relevante advertenties tonen. Als u doorklikt, gaat u akkoord met het gebruik ervan. Voor meer informatie over onze cookies, klik hier.