Klanttevredenheids­onderzoek

Hoe denkt u als klant over ons? Hoe ervaart u onze bereikbaarheid, onze service en onze schadeafhandeling? TVM wil graag weten wat u van ons vindt.

Hoe denkt u over ons? Hoe ervaart u onze bereikbaarheid, onze service en onze schadeafhandeling? TVM wil graag weten wat u van ons vindt, omdat we met die kennis u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Daarom doen wij regelmatig onderzoek.

1. Klanttevredenheidsonderzoek 2017

Ook in 2017 hebben we onderzoek gedaan onder de verschillende klantgroepen van TVM. Zowel bij onze relaties in vervoer over de weg als ook vervoer over water. Onze directe klanten (de leden, transportbedrijven en binnenvaart), de tussenpersonen waar we voor werken en de particuliere klanten (inclusief pleziervaart) die bij TVM verzekerd zijn.

2. Het merendeel van onze klanten beoordeelt TVM zeer positief

Over het algemeen is de klanttevredenheid zeer positief beoordeeld. 

Vervoer over weg
De directe klanten zijn de zakelijke relaties die rechtstreeks, zonder tussenkomst van tussenpersonen, worden bediend. Zij geven een 7,7 op een schaal van 1 tot 10.
Bekijk de resultaten

Een tussenpersoon is een verzekeringsagent, makelaar in assurantiën, intermediair of financieel adviseur die zich richt op het aanbieden van financiële diensten. De tussenpersoon bemiddelt doorgaans tussen de aanbieder en vrager. De tussenpersonen geven een 7,3.
Bekijk de resultaten

Een particuliere klant is een persoon die niet als bedrijf of overheid is georganiseerd. Zij geven een 8.
Bekijk de resultaten

Vervoer over water
De relaties in de binnenvaart zijn de zakelijke relaties die rechtstreeks, zonder tussenkomst van tussenpersonen, worden bediend. Zij geven een 7,9.
Bekijk de resultaten

Een particuliere klant is een persoon die niet als bedrijf of overheid is georganiseerd. Zij geven een 7,6.
Bekijk de resultaten

3. Verbetervoorstellen

Ook heeft TVM verbetervoorstellen ontvangen van alle klanten die hebben meegedaan aan het onderzoek. Dit zijn o.a. de volgende punten:

  • Snellere reactietermijnen en doorlooptijden hanteren;
  • Persoonlijk contact verbeteren;
  • Mijn TVM doorontwikkelen;
  • Bij schadeafhandeling tussentijds vaker de status van een schade vertellen;
  • Meer informatie verstrekken over preventie en veiligheid.

TVM blijft werken aan de zaken die positief zijn beoordeeld, om dat goede niveau te handhaven. Wat de verbeterpunten betreft, heeft TVM diverse acties in gang gezet. Met jaarlijkse onderzoeken onder onze leden en andere klantgroepen maar ook bij onze ledenpanels, blijven we monitoren hoe we onze dienstverlening zo goed mogelijk kunnen inrichten.

Heeft u ook tips, ideeën en adviezen voor onze dienstverlening?  Laat het ons weten!

TVM verzekeringen gebruikt cookies o.a. om de website te analyseren en te verbeteren en om ervoor te zorgen dat wij voor u relevante advertenties tonen. Als u doorklikt, gaat u akkoord met het gebruik ervan. Voor meer informatie over onze cookies, klik hier.